Betaling

Kortbetaling

Du kan betale med Visa, American Express(amex) og Mastercard. Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom NETS, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie.

Marcussen Ur & Smykker lagrer ikke ditt kortnummer og det totale beløpet belastes direkte på din konto.

Betal med Klarna

Marcussen Ur & Smykker tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostnader om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. NB! Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Betal med ProCard

ProCard er ett samarbeid med Resurs Bank.

Kjøp nå, betal senere.
Handler du nå med ProCard, får du fakturaen først i slutten av neste måned, helt uten ekstra kostnad. ProCard gir deg alltid 1 løpende måned + 30 dager fri kreditt og opptil 12 måneders rentefri delbetaling hos alle Protid Urmakere. På http://procard.no/ og sms “protid” til 27700, kan man søke om kredittkortet, hvis man ikke gjør dette i utsjekken. Vær obs på at den nye loven om kreditt har blitt endret, slik at alle kredittkort man ikke bruker. Vil bli regnet som utestånde kreditt, dette kan man sjekke på Gjeldsregisteret. Høyeste kreditt ProCard gir er 100.000 kr. Under ser man ett eksempel ved kjøp av en vare på 10.000 kr.

Bank Overføring

Ved å kontakte oss på mail, kan vi gjøre en bankoverføring.
Vi ser at flere kunder ikke har bygd seg opp “tillit” hos Klarna. Klarna krever at man har bygd seg gradvis oppover for å gjennomføre en handel på ett høyere beløp. Ønsker man dermed ikke å betale med kort, så kan man ta en bankoverføring til oss.

Frakt / levering

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift. Vi har fri frakt over 1 500 kr og vi sender etter fulle virkedag etter, da posten har flyttet ut av sentrum.
Her er fraktmetodene vi tilbyr, man MÅ selv velger i ut-sjekken.

Våre frakt grenser er som følgende:

0.- til 2.000.- Gebyr på 89 kr.
2.000.- til 2.500.- Gratis Pakke i postkassen frakt.
2.500.- til 25.000.- Gratis Klimanøytral servicepakke. Pakken kan spores og utleveres på ditt lokale hentested. 
25.000.- til 35.000.- Gratis På døren. Pakken kan spores og leveres hjem til deg mellom kl. 08-17 avhengig av ditt postnummer.
35.000.- og oppover. Gratis Ekspress over natten. Pakken kan spores og utleveres neste virkedag på de fleste strekninger. Utlevering skjer på døren innen kl. 09:00, 11:30 eller 16:00. Enkelte strekninger kan ta mer enn én dag. 

Ønsker man annen frakt metode enn beløpsgrensen, velger man dette på ut-sjekken på kjøpers regning.
89.- Pakke i postkassen. Sendes som vanlig brevpost til din postkasse hvis størrelsen på postkassen tillater det. 
199.- Klimanøytral servicepakke. Pakken kan spores og utleveres på ditt lokale hentested. 
379.- På Døren. Pakken kan spores og leveres hjem til deg mellom kl. 08-17 avhengig av ditt postnummer.
799.- Ekspress over natten. Pakken kan spores og utleveres neste virkedag på de fleste strekninger. Utlevering skjer på døren innen kl. 09:00, 11:30 eller 16:00. Enkelte strekninger kan ta mer enn én dag.



Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert, på normale arbeidsdager. Vi har pakke henting klokken 12:00 på hverdager, vi tilstreber å få pakket alle bestillinger før dette tidspunket.

Ordre blir sendt som servicepakke med Posten. Normal leveringstid vil være mellom 2 og 7 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Hvis ikke annet er oppgitt på produktets side.

Varer som ikke blir hentet eller nektet mottatt, vil bli returnert til oss på kundens regning. Du vil da bli belastet med faktiske fraktkostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 400,- til Marcussen Ur & Smykker AS for behandling av saken.

Man kan selvfølgelig velge å hente varen i vår butikk i Arendal, enten om man har betalt via en av våre betalingmuligheter eller ønsker å betale i butikken. Passer ikke våre åpningstider for deg, send oss gjerne en mail. Og vi kan avtale en tid som passer for deg.

Bytting

Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom https://marcussenur.no/
Gi oss beskjed om hva du ønsker å bytte til (legges ved returforsendelsen) så sørger vi for at du får riktig vare tilbake så fremt dette er på lager. Kunden dekker selv fraktkostnader forbundet med retur. Husk å legge ved skjemaet som fulgte med varen. Et eventuelt restbeløp (ved bytte til en rimeligere vare) eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir beløpet overført til konto på det kortet som ble benyttet ved handelen eller justert på faktura. Vil du bytte til dyrere varer, må du legge inn ny ordre, da vi ikke kan belaste deg for mer enn opprinnelig ordresum.

Angrerett

Hvordan returnerer jeg varen?

For å benytte angreretten må det gis melding til marcussen.ur@protid.no innen fristen utløper – 14 dager. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Videre forutsettes det at varen kan returneres i vesentlig samme stand og mengde. Ved beskadigelse eller forringelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende.

Vare som skal returneres eller byttes sendes til:

Marcussen AS
Havnegaten 1
4836 Arendal

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen). Husk at alle lapper (hangtags) må følge produktet.

Du er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Returskjema kan lastes ned her

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester som er kjøpt ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted – slik som på internett, telefon eller dørsalg.

Du behøver ikke å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen – og kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den.

Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den.

Selv om du ikke har angrerett eller angrefristen er gått ut, har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med faktiske fraktkostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 400,- til Marcussen Ur & Smykker AS for behandling av saken.

Reklamasjon/skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Vi tar returkostnaden ved reklamasjoner.

Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold. Ta kontakt med oss slik at vi kan ordne opp i situasjonen!

Forbehold

Marcussen Ur & Smykker AS forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp/salg ved eventuelle feil på siden slik som pris, lagerstatus, produktinfo etc. Alle varer som står at vi har på lager, er i vår utstilling.